Alahai Jalan Perlis

Gambar Hiasan
Apakah yang dimaksudkan dengan signal di negeri Perlis ni. Tiba-tiba terfikir pula insiden yang berlaku bila keluar tadi. Apalah sikap orang-orang di sini yang sangat tak suka untuk memberi signal bila nak masuk simpang. Adakah ia sukar atau sengaja menyukarkan orang lain. Tanyalah akal. 

Sikap manusia yang kadang kala menyusahkan orang lain ni perlulah di ubah demi kesenangan pihak lain. Jika dipandang dari sudut positif, mungkinlah boleh dikatakan Perlis merupakan kawasan kampung dan tidak sibuk yang tidak memerlukan memberi signal,dan bukan seperti bandar besar yang lain. Tapi jika difikirkan semula adalah lebih baik jika peraturan jalan raya diikuti seperti biasa bagi mengelakkan berlakunya salah faham dan ketidakpuasan hati para pengguna jalan raya.

Bukan itu sahaja, malah lampu isyarat di sekitar Perlis juga sering kali rosak dan membahayakan pengguna jalan raya. Walaupun kereta tidak banyak ,namun ianya perlulah diambil perhatian bagi mengelakkan perkara yang tidak diingini berlaku.




0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...